
Stip de robot gaat op reis
Wat
Tekenen, bouwen en stiekem een beetje programmeren
Locatie
Op school
Cultuurpartner
Lexlab
Aantal / Tijdsduur
Een robotisch uurtje plezier
Prijs
5 euro per twee activiteiten
Help jouw kleuters ontsnappen uit de gewone wereld! In deze vrolijke workshop ontmoeten ze Stip, een nieuwsgierige robot die de fabriek heeft verlaten om de wereld te ontdekken. Maar die wereld is nog helemaal leeg…
Tekenen, bouwen en stiekem een beetje programmeren
In deze vrolijke workshop helpen we Stip de robot spelenderwijs de wereld ontdekken. Terwijl de leerlingen luisteren naar het verhaal van Stip, komen ze erachter dat de wereld buiten de fabriek nog helemaal leeg is. Door met kleurrijke stiften paden tekenen, bouwen ze een wereld waar Stip de OzoBot op ontdekking kan gaan. Hij rijdt, draait en geeft licht van blijdschap!
Handig om te weten
- Jij bent als leerkracht tijdens de activiteit verantwoordelijk voor het klassenmanagement.
- Deze activiteit past binnen de domeinen Artistiek creatief vermogen, Maken en Betekenis geven en Meemaken en betekenis geven. Lees meer over de domeinen en kerndoelen.